vrijdag 27 juli 2012

Tag: Als ik een … was, dan was ik een …

Ik heb weer een leuke tag gevonden!  Ik vond hem zelf erg grappig, vragen als ‘Als ik eten was, dan was ik …’ neem ik niet al te serieus. Check het luchtige vragenlijstje hieronder!






Als ik een maand was, dan was ik augustus. 
In Nederland weten we het nooit met dit weer hier, erg onverspellend. Gelukkig is het in Augustus meestal mooi weer wat niet te warm én niet te koud is. Bovendien  heb je dan geen last van schoolstress of andere verplichtingen. 'S avonds is het ook lekker lang licht dus zijn er zat leuke dingen om ook 's avonds te doen. (Voor mij is dat meestal tennis)

Als ik een dag was, dan was ik donderdag. 
Ik heb nu in mijn zomervakantie geen extra verplichtingen als school, maar daar heb ik wel rekening mee gehouden. Ik zit gewoon van maandag tot vrijdag nog op de middelbare school, zaterdag moet ik meestal werken en zondag is echt mijn 'werk-voor-school'-dag. Als ik donderdag uit school kom heb ik altijd tennisles met vier vriendinnen. Super gezellig dus en ook mijn portie beweging heb ik dan. Ook is donderdag avond mijn tv-kijk avondje. Ik weet niet of dat aankomend seizoen nog zo is, maar eerst keek ik altijd naar House. (Die serie is ge-wel-dig!!!) Of anders naar gedownloade series via mijn computer.

Als ik een tijdstip was, dan was ik 13:00.
Ik ben best wel een ochtendmens, maar ook in de avond ben ik best actief dus ik heb expres niet echt een tijdstip extra vroeg of laat gekozen. Rond 13:00 ben ik het meest productief dus simpelweg daarom dit tijdstip.

Als ik een planeet was, dan was ik Saturnus.
Ik weet niet heel veel van planeten af, alhoewel ik ze best interessant vind... Afgelopen jaar hebben we wel één hoofdstuk over planeten behandeld bij het vak Algemene Natuurwetenschappen. Maar dan gingen we er niet echt diep op in. Wat ik er nu nog van weet is: 

Maak Van Acht Meter Japanse Stof Uw Nachtjapon
Maak: Mercurius
Van: Venus
Acht: Aarde
Meter: Mars
Japanse: Jupiter
Stof: Saturnus
Uw: Uranus
Nachtjapon: Neptunis

Zo, even een les ANW geleerd.. Nu mogen we Pluto niet meer meerekenen, want die planeet wordt te klein gevonden..
Maar verder, ik heb dus saturnus gekozen omdat die afwijkt van de andere planeten, Saturnus heeft een ring om zich heen.
Als ik een zeedier was, dan was ik een dolfijn.
Lekker blijven dobberen en zwemmen door de zee, ik heb er echt geen woorden voor hoe heerlijk ik dat vind! Ik ben een echte waterrat! 




Als ik een richting was, dan was ik rechtdoor.
Ik wil hier niet echt diep op in gaan, want heb hier niet echt lang over na gedacht. Maar als ik een richting moet kiezen, dan neem ik rechtdoor omdat je altijd de moed moet (haha moed moet!!) blijven houden en door moet blijven gaan!

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bed.
Lekker comfortabel en zacht! Bovendien kan je het heel leuk decoreren met kussens en leuke knuffeltjes en iedereen houd ervan om naar bed te gaan. 

Als ik een vloeistof was, dan was ik zonnebrandcrème.
Waarschijnlijk zal ik deze tagvraag in de winter anders genoemd hebben, want dan ligt de zonnebrandcrème heeeeeel ver buiten handbereik. Dan zal het waarschijnlijk een lekker warm kopje thee zijn..
Maar nu kies ik zonnebrandcrème: het geeft bescherming aan mensen, dat is als eerste fijn en daarnaast geeft de geur van zonnebrandcrème me een extra zomergevoel, net zoals de geur van barbecue dat ook doet!

Als ik een boom was, dan was ik een Seringe boom.
Ik heb echt heel, maar dan ook heel weinig verstand van flora. Maar ik ken deze boom omdat, voor dat ik verhuisd was, toen hadden we twee grote prachtbomen in onze tuin. Dit waren deze Seringebomen. In het voorjaar zaten er hele mooie bloemen in. Nu hebben we zo'n zelfde boompje geplant, maar die is nog niet groter dan twee meter, gelukkig komen er ook dezelfde mooie bloemetjes in.

Als ik een gereedschap was, dan was ik een bijl.
Hak alles maar in de pan! Haha sorry ik ben geen Bob de Bouwer, meestal doet mijn vader dit soort klusjes in huis. 

Als ik een bloem was, dan was ik een Lelietje van Dalen.
Die ruiken gewoon lekker. Ze doen me aan een blokje zeep denken.

Als ik een weersoort was, dan was ik een zomerse mooie avond met een klein windje. 
Zo, dat was een lange benaming! Maar dit vind ik echt perfect en dan kan je heel veel dingen doen. Ook ziet de lucht er dan heel vaak heel mooi uit. Dit kan ook erg romantisch zijn met een lekker swoel windje.

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een piano.
Dan natuurlijk wel eentje met een mooie vleugel! Die zien er zo chic en elegant uit en bovendien kan je er vele verschillende muziekgenres op spelen. Alleen jammer dat ik er geen plek voor heb. Zelf speel ik gitaar die neemt niet zoveel ruimte in beslag en daar kan je ook veel mee doen, maar mijn gitaar is gewoon voor mij geworden, daarom heb ik die expres niet gekozen.




Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een 'big smile'!
Het maakt iedereen blij en ook is lachen gezond hè. "Altijd blijven lachen, wat er ook gebeurd" zegt Bassie niet voor niets.

Als ik een kleur was, dan was ik lila.
Met deze kleur kan je alle kanten op. Het is schattig, stoer en magisch!

Als ik een emotie was, dan was ik verliefd.
Dat is gewoon een geweldig gevoel, wat helaas toch in sommige gevallen een wat minder leuke afloop kan hebben, maar over die emotie hebben we het nu niet. Je voelt je op en top en dit geeft je heel veel zelfvertrouwen.

Als ik een soort fruit was, dan was ik een pitloze druif.
Een heerlijk sappige snack! Dit gaat er altijd wel in.

Als ik een geluid was, dan was ik regen op een dak.
Vooral leuk voor in de winter of herfst. Als je dan 's avonds een lekker boek aan het lezen ben, met een paar leuke brandende kaarsjes in de buurt. Geeft toch een leuk sfeertje, niet?




Als ik een element was, dan was ik water.
Ik hou van water, zoals ik net ook al vertelde bij de vraag over zeedieren. Ik hou niet zozeer van water om te drinken, maar wel om er in te zwemmen. Dit is echt heerlijk!

Als ik een eten was, dan was ik een knakworst.
Hiervoor kan je me 's nachts wakker maken. Heerlijk op een boterham met een beetje ketchup eroverheen! Jam, ik voel het water nu al in m'n mond lopen!

Als ik een auto was, dan was ik een Skelter (Mag dat ook?)
Serieus, als kind racete ik overal heen met dat ding. Wat heerlijk was dat. Ook ging ik samen met mijn broertje altijd examens maken, dan moesten we opdrachten van elkaar opvolgen. Wat een leuke jeugdherrineringen heb ik daaraan.

Als ik een plek was, dan was in Londen.
Simpelweg omdat ik hier nog nooit ben geweest en ik er heel graag heen wil gaan. Ook speelt hier een groot deel van Harry Potter af, zijn er veel leuke winkels en het is een mooie wereldstad.

Als ik een stof was, dan was ik satijn.
Heerlijk lekker zacht is satijn. Tip voor de lezers: Een dekbed met satijn zorgt ervoor dat je minder kreukeltjes krijgt in je huid. Daarnaast voelt dit toch ook extra lekker als je in een zacht bed ligt?!

Als ik een smaak was, dan was ik zoet.
Tja, er valt niet veel uitleg bij te geven. Ik ben gewoon een zoetekauw.

Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een hoofd.
Belangrijkste deel van het lichaam volgens mij. Zonder hoofd kan je lichaam moeilijk functioneren. Het hoofd is ook het meest kenmerkende van een persoon. 

Als ik een liedje was, dan was ik When You Wish Upon A Star van Disney.
Dit liedje kan dagen in mijn hoofd zitten en fluit ik daarom heel vaak. Dit liedje vind ik ook echt een van de bekendste Disney liedjes. Als ik een top drie moest maken dan stond dit liedje er zeker bij. Het geeft me een magisch en blij gevoel. 




Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar tennisschoenen. 
Ik ben ze altijd kwijt, maar ze zitten als gegoten. De meest comfortabele schoenen die ik in mijn bezit heb. Nu heb ik witte tennisschoenen met een roze zool en een roze Nike logo, wat ze toch een stuk leuker maakt om te zien, want dit zijn niet echt mijn mooiste schoenen. Deze schoenen sleit ik altijd helemaal af en heb ik altijd wel nodig.


Dit was de tag! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden om te lezen.
Heb je zelf ook een blog en wil je de tag ook doen, dan mag dat natuurlijk gewoon.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten