vrijdag 6 juli 2012

Holy grails and fails

Nieuwe producten uitproberen is altijd leuk! Maar dan is wel altijd de vraag of ze in de smaak vallen. Sommige producten zal je nooit meer willen vervangen. Ook zijn er andere producten bij die je het liefst zo snel mogelijk op wilt maken en dus snel uit je assortiment verdwijnt. Hierdoor deze blog 'Holy grails and fails'. Vandaag deel ik jullie mee wat tot mijn ultime 'grails' behoort en welke producten ik nooit meer zal kopen.


Als eerste begin ik met de Maybelline Super Stay 24H concealer.
Wat een heerlijk product is dat zeg! Als ik echt maar drie beautyproducten mee zou mogen meenemen naar een onbewoont eiland, dan zou dit product er zeker bij zitten. Zelf heb ik best wel last van donkere kringen onder mijn ogen en dit is daar echt de perfecte oplossing voor. Zelf hou ik ervan om 's avond een filmpje te kijken en voor je het weet is het dan zo al 11 uur of later. Ook ben ik niet een uitslaper dus kom ik al met al gewoon slaap te kort. Daarom is dit dus echt mijn reddende engel. Het dekt echt de hele dag goed, irriteert mijn huid niet en voelt ook niet dik aan. Ik heb dit product al meerdere keren gekocht. Ik heb nog nooit een fijnere concealer gevonden. 
Excuses-moi, voor de raar geel belichte foto, blame it on the weather. Het is nu 12 uur 's middags en ook schijnt het zomer te zijn, maar ik merk er nu niks van. Daarom had ik mijn bureaulampje maar aangezet, anders zouden de foto's weer minder scherp worden. Ieder voordeel heeft ook een nadeel kunnen we dus zeggen!


Hiernaast zijn we aangekomen bij mijn tweede holy grail. *Trommelgeroffel* 
Pampadááám! Hier hebben we mijn tweede 'precious', zoals Smeagol van Lord of the Rings zou zeggen. Deze mascara van Estée Lauder, de Projectonist High Definition Volume Mascara, maakt ook helemaal zijn beschrijving waar. Al moet ik zeggen dat ik niet echt de kortste wimpers heb.. maar blond zijn ze wel, dus ik heb wel altijd mascara nodig om mijn blote billen gezicht te fatsoeneren. Het enige nadeel aan deze mascara is dat hij niet waterproof is. Zelf hou ik heel erg van zwemmen, dus op vakantie gaat deze niet mee, omdat ik niet met een paar panda-ogen het zwembad uit wil komen. Dan ligt de befaamde 'Colossal' in mijn toilettas en de waterproof versie daarvan is namelijk wel bestend tegen een middagje zwembad.

Nu er een nieuwe afbeelding op het beeldscherm verschijnt, kunnen jullie het wel raden.. Ik ga over het volgende product praten. Deze Brow & Duo eyeshadow van L'Oréal paris behoort ook tot mijn holy grails. Deze minipalette is speciaal voor blonde mensen bestemt en zoals je ziet was de prachtige Doutzen Kroes ook het gezicht van deze uitvoering. In de palette zitten drie verschillende tinten. De derde en bovenste tint is bedoelt voor de wenkbrauwen. Omdat ik zelf best lichte wenkbrauwen heb doe ik dit er altijd op om ze iets meer te laten tonen. De kleur is net iets donkerder dan mijn haar en het ziet er dus ook best natuurlijk uit. Alleen maar pluspunten dus. 

Hier mijn laatste holy grail. Ook van L'Oreal Paris, nu de Resist & Shine nagellak. Deze nagellak draag ik vooral als op op zaterdagen moet werken. Ik werk op de Food afdeling bij de HEMA dus dan mag je geen gekleurde nagellak op hebben omdat dat er niet hygiënisch uitziet. Dit was dus mijn oplossing hiervoor. Het maakt mijn nagels toch net iets je mooier en het heeft een mooie glanzende dekking. Ook wil ik dit soms ook als topcoat gebruiken over een ander nagellakje.  Ook al is het daar eigenlijk niet voor bestemt.

Helaas na al mijn favoriete producten te hebben opgenoemd, komen we ook bij mijn mindere producten van de afgelopen periode. Die zal ik dan ook even met jullie doornemen.

Normaal ben ik behoorlijk onder de indruk van L'Oreal producten. Ditmaar was dat echter niet zo. Deze Triple Active dagcrème voor droge huid had mijn moeder afgelopen winter voor me gekocht. Het was in het begin een fijne substantie, makkelijk uit te smeren, maar snel werd dit al dikker. Ook was de crème te vet voor mijn huid en kreeg ik er pukkeltjes van. In de winter heeft de huid een goede verzorging nodig, want de koude wind schuurt langs je huid. Deze crème was hiervoor niet de perfecte oplossing. Gelukkig heb ik dit product bijna opgemaakt (tja mensen, ik vond het toch zonde om weg te gooien) maar ik zal hem niet meer opnieuw kopen of laten meenemen door mijn moeder.

Nu echt als aller-, aller-, allerlaatste product van deze blog zijn we aangekomen bij de lipstick van Essence. Het is de kleur 55 Coralize me! die ze in hun collectie hebben. 
"Wat een prachtkleur!" dacht ik toen ik dit product in de schappen van Kruidvat zag liggen. Voor de prijs die hier op stond, namelijk €1,99, had ik dit product in mijn mandje gelegd. Zo goedkoop vind je nergens een lipstick! Ondanks dat dit product onder mijn 'fails' valt, zitten er ook een aantal voordelen aan. Die zal ik ook nu even opnoemen. 
Als eerste smeerde hij goed, het voelde aan als lippenbalsem. (Misschien wel een tikje te dik, maar dat kan ook komen doordat ik hem kocht toen het wat warmer was en dan smelt het makkelijker). 
Ook ruikt die best lekker, het is net een soort snoepjesgeur die ik zo van mijn lippen af zou willen likken haha!
Daarentegen bleef hij niet lang zitten en dat is erg jammer. Ook zoals je op de afbeelding kan zien, heb ik dit product aardig toegetakeld. Zelf ben ik best onhandig en binnen no-time, had ik deze lipstick uit mijn handen laten vallen. Binnenin is het plastic gebroken dus kan ik er niet meer aan draaien om de lipstick verder eruit te halen of verder erin te doen. Ook heb ik andere lipsticks die wel tegen mijn onhandigheid kunnen, dus dit vond ik ook jammer. 

Nu ben ik opzoek naar de zelfde kleur lipstick maar dan van een ander merk. Gelukkig heb ik nu zat tijd in de vakantie om daar voor op pad te gaan, jippie! Eindelijk een poosje niet meer tot 's avonds lang met je neus in de boeken!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten