maandag 23 juli 2012

Experiment: Lang haar


Ik hou echt van lang haar. Tot en met groep 8 heb ik altijd lang blond stijl haar tot op mijn billen gehad. Toen de pubertijd begon wilde ik meer gaan experimenteren met haar en liet het afknippen tot op mijn schouders. Toen vond ik het echt heerlijk. Het scheelde echt een hoop klitten en het voelde een stuk gezonder aan. Dit heeft echter niets met de lengte te maken, maar hoe goed je het verzorgt. Ik verzorgde het niet echt goed, dus daardoor had ik allemaal dooie punten. 

Nu ben ik sinds twee jaar al mijn haar aan het groeien, tussendoor wel kappersbezoek hoor, want anders zijn de onderste stukken echt dood. Echter wil ik dat mijn haar wat sneller groeit. Hierdoor ben ik een paar feitjes en weetjes op gaan zoeken die handig zijn.


Naar buiten!
Door de vitamine D in zonlicht groeit je haar namelijk sneller, dat merk je meestal wel bij de overgang van zomer naar winter. Blijf dus ook in de winter niet binnen bij de verwarming zitten, maar ga met vriendinnen naar buiten.
Hoofdhuidmassage
Het is misschien een beetje raar, maar door je hoofdhuid te masseren stimuleer je de groei van je haren! Pas als je dit een keer per dag doet, zul je de resultaten merken, maar het liefst gewoon zo vaak mogelijk. Waarschijnlijk is dit nog de makkelijkste en goedkoopste manier om je haargroei te bevorderen.
Vitamine B
Wat ook nog wel eens wil helpen, is veel vitamine B! Vitamine B zou namelijk ook de haargroei stimuleren. Vitamine B vind je onder andere in:
- Banaan
- Aardappel
- Varkensvlees
- Noten
- Granen
- Melk
- Eieren
- Gedroogde vruchten
Gewoon voldoende eten
Op een slechte manier diëten en maaltijden overslaan is niet alleen slecht voor jezelf, maar ook voor je haren! Sla dus nooit maaltijden over en eet goed verspreid over de dag 3 volwaardige maaltijden.
Andere manieren?
Naast de bovengenoemde tips zijn er nog tal van andere manieren om je haren sneller te laten groeien. Maar of deze nou echt werken… Probeer het een keer uit je als je zin hebt!
- Shampoo op basis van knoflook
- Shampoo met enkele druppeltjes rozemarijn olie (etherische olie )
- Siliciumsupplementen
- Masseren met Aloë Vera
- Masseren met lavendelolie
- Na het wassen spoelen met appelazijn


Hoe grappig het ook klinkt, ik ben echt geïnspireerd geraakt door de Disney princessen. Zij hebben zulk mooi lang haar, al is het wel een beetje onrealistisch, maar wel mooi. Daarnaast, you are never too old for Disney.

Dus, ik ben nu met een paar van bovenstaande methodes aan het experimenteren. Ik start vanaf vandaag.
Ik zal bijhouden welke producten of wat voor dingen ik met mijn haar doe. En bovendien: de lengte bijhouden.

Hedendaagse lengte: 46 cm 
Hedendaagse handelingen:
- Haar massage met aloë vera (half uur in laten trekken);
- Korte gewone hoofdmassage;
- Haar gewassen met L'oréal elvive nutri gloss en de bijhordende conditioner;
- Haarmasker van Andrélon (kwartier in laten trekken);
- Vanmiddag een hoop in de zon.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten