zondag 8 juli 2012

De 25 vragen tag

Pas was ik op de blog van www.missjustpretty.blogspot.com en toen zag ik haar blog over 'de 25 vragen tag'. Dit artikel vond ik zo leuk dat ik dit ook erg de moeite waard vond om ook te schrijven.


Heb je huisdieren?
Ik heb nu momenteel twee kleine visjes, ze heetten 'plaatjes' en zijn een soort mini-goudvisjes. Toen ik 15 werd had ik van twee vriendinnen samen een klein aquariumpje en daarin een stuk of zeven van die visjes gekregen. Twee jaar later heb ik er dus nog twee. Ik heb nooit echt deze vissen namen gegeven, maar nu ik er nog maar twee heb, heb ik het vaak over Fred en George, vernoemd naar de tweeling in Harry Potter. 
In december krijgen we een kleine zang kanarie in huis. We hebben al een kooitje gekocht en een paar andere dingetjes, dus nu is het alleen nog maar op het vogeltje zelf wachten. 


Noem drie dingen die dicht bij je liggen.
- Mijn plectrum die voor me ligt, ik hou erg van gitaar spelen. Ik heb 4 jaar les gehad.
- Het boek: 'In de ban van de ring deel 1: De reisgenoten'. Nadat ik pas, (sinds afgelopen kerstvakantie) voor het eerst de Lord of the Rings serie had gezien, was ik ook nieuwsgierig naar de boeken.
- Een chocoladereepje.


Hoe is het weer op dit moment?
Het is net droog, het heeft de hele morgen geregend. Echter ben ik vandaag nog niet buiten geweest, dus ik kan nog niets zeggen over de temperatuur.



Rijd je auto?
Ik heb wel autorijles. Rijlessen had ik gekregen voor mijn 17e verjaardag. Ik heb er nu al een stuk of tien lessen opzitten. 


Hoe laat stond je vanmorgen op?
Het is zondag, dus ik kon lekker uitslapen. Ik was eerst rond zeven uur al wakker, maar toen ben ik weer in slaap gevallen. Om half 10 ging ik m'n bed uit richting de ontbijttafel. Daar stonden al gebakken croisantjes en pistoletjes op me te wachten.

Wanneer heb je voor het laatst gedoucht?
Nog geen uur geleden denk ik. Mijn haar is immers nog gewikkeld in de handdoek op mijn hoofd haha!

Wat is de laatste film die je hebt gezien?
Gisterenavond was de film 'The Duchess" op een van de Nederlandse zenders. Hierin speelt Keira Knightley die vooral bekend is door haar rol in 'Pirates of the Carribean'. Ik vond deze film erg tegenvallen. Hij was erg saai en er kwam alleen maar overspel in voor. Al vind ik wel altijd die kostuums uit die tijd erg mooi.

Wat staat er in je laatste sms'je? 
"Ik weet het niet hoor! Cocktail ja, idd! Cocktailjurkje is toch gewoon een kort, net, feestelijk jurkje? Xxx" Maandagavond heb ik een examenfeest van twee vriendinnen van de dansschool. Ze hebben beiden hun havo diploma's behaald en ook een Socrates certification. Dat houdt in dat je bij de vijf beste scholieren van de school zit die hun havo diploma hebben gehaalt. Het thema van dit feestje kan je al raden: Cocktail.

Wat is je ringtone?
Turn up the music - Chris Brown, dat begin is zoooo leuk!

Ben je weleens in een ander land geweest?
Belgie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk en Italië. 

Hou je van sushi?
Eerlijk gezegd heb ik het pas één keer op. Dus ik kan niet zo goed een oordeel vellen.

Waar doe je boodschappen?
Dat laat ik meer aan mijn moeder over. Ik woon nog gezellig thuis, dus daar hoef ik nog niet voor te zorgen.

Heb je ooit medicijnen gebruikt om eerder in slaap te vallen?
Ja, één keer, maar dat doe ik nooit meer. Kon namelijk de volgende morgen nog steeds m'n bed niet uitkomen!

Hoeveel broers/zussen heb je?
Eigenlijk twee broers, m'n oudere broer is overleden bij zijn geboorte. Gelukkig heb ik nog een twaalfjarig broertje Youri.

Heb je een vaste computer of een laptop?
Vaste computer.

Hoe oud word je op je volgende verjaardag?
Op 2 mei 2013 wordt ik 18. 

Draag je bril/contactlenzen?
Ik heb alleen een paar zonnebrillen. :P Antwoord op deze vraag is dus nee, ik heb nog goeie ogen.

Verf je je haar?
Mijn tante is kapster en heeft afgelopen voorjaar voor mijn verjaardag highlites in mijn haar gezet. Dat is het enige. Vroeger had ik wel echt, bijna spierwit, lichtblond haar, naarmate ik ouder wordt is mijn haar van nature wat donkerder geworden.

Vertel iets over je planning vandaag?
In mijn zomervakantie (en daarnaast is het vandaag zondag) heb ik niet echt een planning. Ik wil vandaag mijn kamer wel even goed stofzuigen en schoonmaken. Daarnaast ben ik ook van plan om een stukje te lezen uit het eerder genoemde boek.

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Vorige week woensdag.

Wat is de perfecte pizza?
Met extra veel kaas en tomaat! Ik hoef niet veel poespas op mijn pizza. Al kan ik wel zeggen dat de pizza's die ik in Venetië heb geproeft echt de beste pizza's ooit waren! Daar kunnen de Nederlandse opwarmpizza's niet tegenop!

Wat is lekkerder, hamburger of cheeseburger?
Hamburger, want ik heb nog nooit een cheeseburger op.

Heb je weleens een nacht doorgehaald?
Een paar keer:
- Eerste keer toen ik in de zomervakantie van groep 8 ging logeren met mijn beste vriendin. We sliepen in mijn achtertuin in een tentje. Dat was echt heel gezellig. We hadden een mega voorraad snoep en chips. MP3 en boxen mee. Dat was echt heel gezellig!
- Tweede keer was toen ik in de tweede zat op een slaapfeestje. We waren met zeven meiden en hebben we hele nacht films liggen kijken.
- De derde keer was ook op een slaapfeestje. Dat is afgelopen voorjaar geweest. We sliepen op een boerencamping een paar kilometer bij onze woonplekken vandaan. We hebben daar echt de hele nacht marsmellows gegeten bij het kampvuur. 

Welke kleur ogen heb je?
Blauw.

Proef je het verschil tussen Pepsi en Coca Cola?
Ja, ik vind Pepsi altijd meer naar ijzer smaken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten